Біологія – наука про життя. Основні властивості живого. Урок №1


УРОК №
1: Біологія – наука про життя. 
Основні властивості живого

#біологія6клас


Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів:

Розрізняє об’єкти живої природи; називає  основні властивості живого (ріст, розмноження, взаємодія із зовнішнім середовищем); усвідомлює взаємозв’язки між об’єктами природи

Ключове питання

Що таке життя?

Предметне питання

 Чим живое відмінне від неживого?

Наскрізні змістовні лінії

Екологічна безпека та сталий розвиток

орієнтує на формування в учнів екологічної свідомості для збереження та захисту довкілля

Здоров’я і безпека

сприяє усвідомленню значення безпечного здорового життєвого середовища)

Мета уроку

Навчальна

Засвоює терміни

Розвивальна

Порівнює  живі та неживі системи

Виховна:

Формує аналітичне мислення

Тип уроку

Систематизація знань

Терміни  і поняття  

Біологія, ріст, розвиток, розмноження, живлення, дихання, рух,   адаптація

Обладнання

магнітні картки із зображенням рослин, тварин, грибів, дроб’янок

Форми роботи

Бесіда, робота з підручником, малювання

Міжпредметні  зв’язки

Природознавство

 

Конструктор  уроку:

Організаційні питання:

·         Знайомство

·         Вимоги  до уроку, розклад, підручники, зошити

·         Правила  поведінки,  інструктаж з техніки безпеки

 


Актуалізація, мотивація пізнавальної діяльності,

введення базових знань, термінології


·         На якій з планет Сонячної системи існує життя? 

·         Чим живе відрізняється від неживого?

·         Організми – тіла живої природи

·         Вправа: запишіть стовпчиком слова


Годинник Метелик Телефон Ракета Океан  Чайка Гриб Качка  Береза Комбайн

Спробуйте їх з’єднати за якоюсь ознакою

( жива – нежива природа, предмети зроблені людиною…діти пропонують різні варіанти)

·        Питання про бурульку (5 кл)

·       Чи можете ви дати визначення «Життя – це…»

Варіанти відповідей

 

Зробити це важко, але ми можемо сказати чим живе відрізняється від неживого!

 

Формування практичних навичок, поглиблення знань за темою, розв’язування проблемних завдань

За якими ознаками ви обирали живі системи   (робота з термінами в зошитах)

  • Ріст – кількісні зміни в організмі
  • Розвиток – якісні зміни в організмі
  • Розмноження - відтворення собі подібних
  • Живлення – поглинання та перетворення речовин , необхідних для росту та розвитку.
  • Дихання – поглинання кисню та виділення вуглекислого газу з метою отримання енергії.
  • Рух – переміщення тіла у просторі.
  • Адаптація  - пристосування до умов середовища.
  • Обмін речовин – сукупність процесів, що забезпечують життя

 

Біологія – це наука про живі системи (про тіла живої природи)

Системи – сукупність елементів що пов’язані між собою 


Контроль, рефлексія

·         Сенкан  

Життя

Унікальне

Постійно змінюється

Я  частинка його

Домашнє завдання:  §1, вивчити  терміни

 


Коментарі

Зверніть увагу!

Видозміни кореня Урок №21

Урок №45 Мохи

Стебло - вісь пагону Урок №23