#Календарне планування_Біологія 2024_25 навчальний рік

Шановні  колеги!


Вітаю Вас на сторінці  блогу.   
  • Як що Ви перший рік викладаєте біологію, то сподіваюся, що мої конспекти допоможуть  зорієнтуватися та якісно підготуватися до уроку. 
  • Як що Ви освічений фахівець, тоді для мене буде цікава Ваша думка про представлений матеріал. 
  • Завжди рада спілкуванню.

Ваша Олена Олександрівна.

2024-25 НАВЧАЛЬНИЙ РІК 
ВІДБУДЕТСЯ ОНОВЛЕННЯ КУРСУ БІОЛОГІЇ ДЛЯ 7 КЛАСУ

на  нас чекають зміни

Календарне тематичне планування уроків біології   7 класи, (2 години на тиждень)
   

 

ЗМІСТ

Практ

 

 

 

Вступ. 3 години

1

 

Біологія – наука про життя.  Основні властивості живого.

 

 

 

2

 

Різноманітність життя (на прикладах представників основних груп живої природи). Поняття про віруси.  Науки, що вивчають життя

 

 

 

3

 

Методи біологічних досліджень організмів

 

 

 

 

Тема 1. Клітина 6 годин

4

 

Клітина - одиниця живого.  Історія вивчення клітини.

 

 

 

5

 

Збільшувальні прилади (лупа, мікроскопи). Практична робота №1: Будова світлового мікроскопа та робота з ним. 

Пр №1

 

 

6

 

Практична робота №2: Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа

ПР №2

 

 

7

 

Загальний план будови клітини Будова рослинної і тваринної клітини. Лабораторні дослідження: Будова клітини (листка елодеї, плоду горобини, кавуна, помідора тощо).

 

 

 

8

 

Основні властивості клітини (ріст, поділ, обмін з навколишнім середовищем).

 

 

 

9

 

Основні положення клітинної теорії.  Контрольна робота №1

 

 

 

 

 

Тематична №1

 

 

 

 

Тема 2. Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності  7 годин

10

 

Бактерії – найменші одноклітинні організми  

 

 

 

11

 

Значення бактерій

 

 

 

12

 

Процеси життєдіяльності бактерій

 

 

 

13

 

Одноклітинні організми (на прикладі хламідомонади, представників діатомових водоростей, евглени, амеби, інфузорії)

 

 

 

14

 

Приклади представників одноклітинних Лабораторні дослідження Спостереження інфузорій.

 

 

 

15

 

Середовища існування одноклітинних організмів, їхні процеси життєдіяльності, особливості будови, роль у природі та житті людини. Паразитичні одноклітинні організми. Міні проекти

 

 

 

16

 

Колоніальні організми, перехід до багатоклітинності (губки, ульва).

 

 

 

 

 

Тематична № 2

 

 

 

 

Тема 3. Рослини 25 години

17

 

Рослина – живий організм.  Життєдіяльність рослин

 

 

 

18

 

Фотосинтез як характерна особливість рослин.  

 

 

 

19

 

Ріст та розвиток рослин

 

 

 

20

 

Органи рослин

 

 

 

21

 

Дослідницький практикум Дослідження процесу росту вегетативних органів

 

 

 

22

 

Будова рослини. Тканини рослин

 

 

 

23

 

Корінь: будова та основні функції  Лабораторне  дослідження:будова кореня

 

 

 

24

 

Пагін: будова та основні функції

 

 

 

25

 

Дослідницький практикум Транспорт речовин по рослині

 

 

 

26

 

Лабораторне дослідження будови бруньки

 

 

 

27

 

Дослідницький практикум  Спостереження за розвитком пагона з бруньки

 

 

 

28

 

Лабораторне дослідження будови  пагону;

 

 

 

29

 

Різноманітність і видозміни вегетативних органів Лабораторні дослідження будови цибулини

 

 

 

30

 

Лист – будова та функції

 

 

 

31

 

Лабораторне дослідження будови листка рослини

 

 

 

32

 

Узагальнення

 

 

 

 

 

Тематична №3

 

 

 

 

 

Резервна година

 

 

 

33

 

Вегетативне розмноження рослин

 

 

 

34

 

Дослідницький практикум  Вегетативне розмноження рослин

 

 

 

35

 

Квітка.

 

 

 

36

 

Лабораторні дослідження будови квітки

 

 

 

37

 

Суцвіття.

 

 

 

38

 

Запилення.

 

 

 

39

 

Запліднення.

 

 

 

40

 

Насінина.  Лабораторні дослідження  будови насінини

 

 

 

41

 

Дослідницький практикум  Дослідження умов проростання насінин

 

 

 

42

 

Плід  Лабораторні дослідження будови плода

 

 

 

43

 

Способи поширення плодів та насіння Міні-проект

 

 

 

 

 

Тематична №4

 

 

 

 

 

Тема 4. Різноманітність рослин 16 годин

44

 

Способи класифікації рослин (за середовищем існування, будовою, розмноженням, тощо).

 

 

 

45

 

Водорості (зелені, бурі, червоні).

 

 

 

46

 

Лабораторні дослідження:будови зелених нитчастих водоростей;

 

 

 

47

 

Мохи.  Лабораторні дослідження будови мохів

 

 

 

48

 

Хвощі , плауни.  

 

 

 

49

 

Папороті, Лабораторні дослідження: будови папоротей

 

 

 

50

 

Голонасінні.  

 

 

 

51

 

Лабораторні дослідження:  будови пагонів і шишок хвойних рослин.

 

 

 

52

 

Покритонасінні (Квіткові).  

 

 

 

53

 

Практичні роботи 3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин.

Пр№3

 

 

 

 

Тематична №5

 

 

 

54

 

Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури). Життєві форми рослин.

 

 

 

55

 

Практичні роботи 4. Вибір видів кімнатних рослин для вирощування в певних умовах.

Пр№4

 

 

56

 

Рослинні угруповання

 

 

 

57

 

Значення рослин для існування життя на планеті Земля.

 

 

 

58

 

Значення рослин для людини Міні - проект

 

 

 

59

 

Контрольна робота №2

КР№2

 

 

 

 

Тематична № 4

 

 

 

 

 

Тема 5. Гриби. 8 годин

 

 

 

60

 

Особливості живлення, життєдіяльності та будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло.

 

 

 

61

 

Розмноження та поширення грибів Лабораторні дослідженєня будови шапинкових грибів

 

 

 

62

 

Групи грибів: симбіотичні — мікоризоутворюючі шапинкові гриби; лишайники;  Практична робота:5. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості

ПР №5

 

 

63

 

Групи грибів: сапротрофні — цвільові гриби, дріжджі; паразитичні (на прикладі трутовиків і збудників мікозів людини).

 

 

 

64

 

Лишайники

 

 

 

65

 

Значення грибів у природі та житті людини. Міні-проект

 

 

 

66

 

Узагальнення знань

 

 

 

 

 

Тематична № 5

 

 

 

 67

 

Узагальнення  Будова та життдіяльність організмів

 

 

 

68

 

Резервні години

 

 

 

69

 

Резервні години

 

 

 

70

 

Резервні години

 

 

 

Коментарі

Зверніть увагу!

Видозміни кореня Урок №21

Урок №45 Мохи

Стебло - вісь пагону Урок №23